Verjaardag, Starzz, Davids,White beach en afdansen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bentomlow - WaarBenJij.nu Verjaardag, Starzz, Davids,White beach en afdansen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bentomlow - WaarBenJij.nu

Verjaardag, Starzz, Davids,White beach en afdansen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2006 | Suriname, Paramaribo

24-6-06 Verjaardag vage bekende van vrienden
We hoorden van Nizette dat de zus of nicht van de portier van de zusterflat jarig was en of wij zin hadden om mee te gaan. Altijd in voor een feestje dus zijn wij meegegaan en daar aangekomen waren we natuurlijk veel te vroeg. In Suriname staat iedereen nou eenmaal op de doucement stand dus wij lopen een tuin in en daar zitten op 25 witte stoeltjes een groep mensen in een rij in de tuin en langs het huis. Doodstil, chagrijnig voor zich uit te staren. Wij vroegen ons al af waar we nu weer beland waren. DE portier ontmoet en de jarige en die vonden het hartstikke leuk dat we er waren aangezien de jarige normaal in NL woont en nu voor haar verjaardag bij haar familie was om het te vieren. Irene had alweer een goede binnenkomer aangezien de jarige aangaf dat ze wat benauwd was. Later bleek vanwege het weer en overgang vanuit NL maar Irene vroeg heel schattig "van je leeftijd???" Wij dan maar aan de drankjes en toen er opeens een band begon te spelen barstte het feestje los. Iedereen dansen, drankjes doen en praten. Foto komt later nog wel. Ook daar een foute kerel uit Amsterdam tegen gekomen die het wel goed vond dat we met zijn allen in zijn zwembad kwamen zwemmen. Zouden nog contact hebben, wel gebeld maar niet meer van gekomen. Vervolgens maar naar de stad, Starzz de locale disco bezocht en bijna ruzie gehad met een te foute kale Engelsman met een grote rode duivel tattoo met de MUFC tekst eronder (Manchester United Football club). Begint opeens te zeuren tegen een kerel die naast mij stond bij de urinoirs en ongeveer door mij heen te praten, dreigen en om mij heen die kerel te duwen. Netjes afgeplast en een beetje gesust. Vreemd genoeg kwam hij mij later drankje brengen en helemaal geïnteresseerd te praten over wat ik hier deed enzo. Maf maar wel gezellig gedanst/gepraat en gedronken. Ook nog zeer kort woordje gewisseld met Edgar Davids die ook in Suriname was. Wat is dat een klein ventje (en nee dat mag ik niet zo vaak zeggen). Volgende ochtend veel te vroeg naar White beach toe, een kunstmatig aangelegd strand aan de Suriname rivier. Om 10:00 werden we door het busje opgehaald wat voor de gehele groep(Tarik, acht dames en ik) was geregeld. White beach bestaat uit een verzameling hutten die je kan huren waar ook restaurantjes in zijn ondergebracht. Al met al erg chiq doch relaxed. Aangezien praktisch iedereen een hangmat had meegenomen waren Tarik en ik helaas een beetje de falers. Bij aankomst werd de hut ong volgehangen en hoewel we er zelf geen hadden hebben we wel maar braaf geholpen. Op de een of andere manier was het van piranha afgeschermde gedeelte van de Suriname rivier niet aanlokkend genoeg om met zijn allen te gaan zwemmen dus hebben Tarik, Claudia (co-assistent Gyn in AZ)en ik maar de honneurs waargenomen. Anderhalf uur in kniediep, cola gekleurde water van de Suriname rivier gelegen was best lekker. Even plaatsvervangende schaamte gehad want een of andere kerel was van zijn vrouw/vriendin/concubine oid een nog net niet x-rated video in de branding aan het maken. Daarna even wat eten en een hangmat overnemen om lekker te bungelen (zie foto). Tarik lag goed hard te tukken inmiddels en toen Nederland-Portugal begon en ik hem wekte kwam er alleen maar "godver gast laat me met rust" uit Tarik zijn mond. Wij dan maar met de rest naar het restaurantje om te kijken. Half uurtje later wakker en zeuren waar iedereen was. Verwijtje "waarom niet wakker gemaakt" maar toen realiseerde hij zich dat ik hem idd had proberen te wekken dus kwam Tarik ons maar vergezellen. Na 90 min jammere wedstrijd en teveel rode en gele kaarten festijn te hebben aanschouwd zijn we weer naar huis gegaan. Al met al een licht verbrande geslaagd weekendje op deze manier. Maandag afdansen. Per 5 beginners naar boven geroepen in Broci en daar stonden 5 partners(gevorderden)klaar om met ons te dansen en 5 beoordelaars. 2 dansjes waaronder een rukkend trage Salsa. Niet mijn ding, geef mij maar een iets snellere. Mijn partner was het hier trouwens ook mee eens. Daarna een merengue die zeer goed ging dus was vol vetrouwen. uiteindelijk dan ook geslaagd met 5 ja's en 0 nee's met de kanttekening dat ik niet te slordig met het ritme om moet gaan. (Werd me ook verteld alleen van de salsa want bij de merengue ging het gewoon wel goed. Dan maar door naar de semi-gevorderden vanaf komende maandag. Dat was het weer even. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coschap Gynaecologie in Suriname

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11292

Voorgaande reizen:

23 Mei 2006 - 25 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: