Weekendje en huis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bentomlow - WaarBenJij.nu Weekendje en huis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van bentomlow - WaarBenJij.nu

Weekendje en huis

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Juni 2006 | Suriname, Paramaribo

Hoie iedereen, veel gebeurd en retedrukke dag dus ofwel snel typen ofwel kort verhaal. We zien het wel. SInds vrijdag 2 x per week met Roos, Smita en Rodney (3 co's) in Broci aan de salsales. dinsdag en vrijdag 18 t/m 20 voor 4 weken vor ongeveer 14 euro per "koppel". Heel relaxt. Wel galant geweest en Roos en Smita maar de cd gegeven die we erbij kregen. Was wel leuk, wel retehard zweten en erg lachen om de 2 locals die toevallig niet gevoel voor ritme hebben. Was vrijdag meteen de laatste keer dat ik achter hun ga staan. Daarna weer drankjes, eten en redelijk vroeg tukken. Zaterdag vroeg met Roos en Smita met de Heli 15 minuutjes richting een zandbank in het noorden. Erg leuk en met deurtjes open bij redelijk weer. Daarna ontvangen door onze privekok, onze galante Robin, en ons nieuwe sletje van Roos. Was erg gezelli, hele dagje strand, verbrande schouders, 2 boeken verder, een gare hoeveelheid alcohol verder (Cachacha, marienhoeve rum 90%, 51 ??%, borgoe= lokale bruine rum en veel mengspulletjes)en veel te veel kip en (vreemd genoeg) ook veel groenten. 'S avonds naar schildpadden van ong 1000 kg die eitjes leggen gekeken. Erg mooi om te zien, daarna tukken op het strand en volgende dag weer drank en kip eten en via de Zwamps in een klein bootje weer terug naar het binnenland. Vandaag 2 cervix uitstrijkjes en 10 patienten nacontroles dus weer goed dagje. Jammer dat ik woensdag door moet naar de volgende afdeling waar ik actief kindjes ga vangen. Hoop dat er nog werk ius aangezien er nu een keuzeco zit en er 5 vroedvrouwen uit nederland komen. Hoop dat het man zijn en dat natuurlijk aanwezige natuurlijk overwicht een klein beetje helpt voor de werkverschaffing. Ga zuster Joyce en Agnes wel missen.

Dan hebben we op navragen van mijn moeder nog even kort stukje over mijn huis. Woon op Sangrafoestraat 7, Paramaribo (voor mensen die post willen sturen, postcode bestaat hier niet) Heb hele relaxte bovenburen Nancy, Denzel, CHeyenne en Stefan en een neighbourhood watch. Aan begin van de straat klein huisje waar mannetje 's avonds zit om vreemden weg te houden. Huiskamer ong 30 m2, 3 slaapkamers, wc, douche, keuken, wasmachine en groooooooot wasrek buiten onder afdak. Wel fijn aangezien de droger niet echt droogt. :'( Om de hoek 4 supermarkten en een lekkere bakker. Heel handy. Tarik komt vandaag als het goed is dus dan heb ik ook eindelijk een roomy. Toch wel handig en beter voor de avonden. Je moet hier veel doen met Taxi's maar daar hebben we onze Taxi Brian voor. Niet te duur en gewoon goed en betrouwbaar. Dat was het wel weer groetjes Ben

  • 06 Juni 2006 - 09:17

    Kirsten:

    He Ben!

    Herinner je het nog? Cuba?!
    Leuk om je verhalen te lezen, ik hoop dat alles goed met je gaat! Tot wanneer zit je daar?

    Groetjes Kirsten

  • 06 Juni 2006 - 12:11

    Cynthia:

    Hey Ben!
    Leuk hoor, je bent lekker aan de slag daar en ziet al genoeg!
    Wonen Giovanna en Diwano niet meer boven je?
    Ga vooral zo door daar!
    Groetjes Cynthia

  • 06 Juni 2006 - 15:43

    Patricia:

    hahaha...jij aan de salsales!!!! echt de beste grap tot nu toe!
    Ik ben wel een beetje beteuterd te horen dat het daar zoooooooooo leuk is.....en ik nu hier zit (en het nog steeds geen zomer is).

    veel plezier en veel liefs
    Patricia

  • 08 Juni 2006 - 15:01

    Marieke:

    Salsales???? Dat vraagt natuurlijk om een demonstratie als je terug bent!
    Veel plezier
    Kus Miek

  • 09 Juni 2006 - 13:16

    Lisa:

    Hahaha, die Ben. Ik zie je al helemaal bezweet aan het salsa-dansen. Leuk man.
    Ken jij de Tourtonnelaan? Want op no 175 is mijn appartement.. Ik kom waarschijnlijk in het St Vincentius terecht, ken je dat? Is Tarik een beetje braaf? Zeg maar dat ik nog geld krijg van m haha!
    Laters!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coschap Gynaecologie in Suriname

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 11301

Voorgaande reizen:

23 Mei 2006 - 25 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: